Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στις ημέρες μας και ο αριθμός των ανθρώπων σε αυτές αυξάνεται συνεχώς. Όμως, η διάρκεια της προσοχής τους μειώνεται. Το περιεχόμενο αυξάνεται και έτσι η εκάστοτε επιχείρηση καταλήγει να παλεύει για λίγα δευτερόλεπτα προσοχής από τους χρήστες και εν τέλει χωρίς αποτέλεσμα.
Με ποιους τρόπους λοιπόν μπορείτε να αποκτήσετε άμεση προβολή μέσα από τα εισερχόμενα μηνύματα email και στην αμέριστη προσοχή του κοινού σας, δημιουργώντας παράλληλα περιεχόμενο που δίνει αξία σε αυτό;
Η απάντηση είναι μέσω email marketing και newsletter.
Τι είναι τα newsletter;
Ένα newsletter είναι ένα μήνυμα που αποστέλλεται από ένα άτομο ή μια επιχείρηση και περιέχει ειδήσεις, ενημερώσεις, προϊόντα και προσφορές ή επιμελημένο περιεχόμενο που αφορά το θέμα για το οποίο έχει εγγραφεί ο χρήστης.
Σε αντίθεση με ένα αυτοματοποιημένο email εγκατάλειψης καλαθιού, email upsell που σχεδόν υπνωτίζει το χρήστη για να “αγοράσει”, “συμμετάσχει” ή “εγγραφεί”, ένα newsletter επικεντρώνεται στην παροχή δωρεάν, πολύτιμου περιεχομένου.
Ποιος είναι ο στόχος των newsletter;
Υπάρχουν τρεις κύριοι στόχοι ενός ενημερωτικού δελτίου:
- Χρησιμοποιήστε τα newsletter για να δώσετε στους πελάτες σας ενημερώσεις σχετικά με την εταιρεία σας και τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται το προϊόν σας, για να βοηθήσετε να γίνει η ζωή των πελατών σας καλύτερη. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μείνετε σε επαφή με το κοινό σας και να μη σας ξεχάσει.
- Παρέχοντας πολύτιμο περιεχόμενο στο κοινό σας, το ωθείτε να περιμένει με ανυπομονησία τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Έτσι κερδίζετε την απαραίτητη εμπιστοσύνη των χρηστών ή πελατών σας και ταυτόχρονα ενδυναμώνετε το εταιρικό σας profile.
- Όταν παρέχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο στους πελάτες σας και τους βοηθάτε να βελτιώσουν τη δουλειά τους ή να ζήσουν τη ζωή τους στο έπακρο, θα συνηθίσουν να ανοίγουν τα email σας. Έτσι, όταν τους στέλνετε ένα διαφημιστικό email, υπάρχει μικρότερη πιθανότητα να σας αγνοήσουν.
Τα ενημερωτικά δελτία μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά και να επιτύχετε πωλήσεις.
Η σημασία των newsletter!
Τα ενημερωτικά δελτία δεν είναι απλώς κομμάτια “δωρεάν” περιεχομένου που στέλνετε για να ακούγεστε γενναιόδωροι ή να “δελεάζετε” τους πελάτες σας να αγοράσουν από εσάς. Δεν πρέπει να δημιουργείτε ενημερωτικά δελτία μόνο και μόνο επειδή τα δημιουργούν άλλες εταιρίες.
Θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε καλύτερα τα ενημερωτικά δελτία για να αναπτύξετε την επιχείρηση και την αξία της εταιρίας σας δίνοντας σημασία στα παρακάτω:
1) Όταν στέλνετε ένα newsletter για ένα θέμα που είναι σχετικό με το κοινό σας, αυτό σας βλέπει ως εμπειρογνώμονα στον συγκεκριμένο τομέα. Έτσι χτίζει το κύρος σας και αυξάνει τις πιθανότητες να κερδίσετε την επιχείρηση ή τον πελάτη, συγκριτικά με κάποιον που δεν στέλνει ενημερωτικό δελτίο.
2) Εάν κάποιος έχει αγοράσει ένα προϊόν από εσάς & πιθανότατα δεν θα αγοράσει κάτι άλλο για τις επόμενες εβδομάδες (π.χ. online μάθημα), πώς θα κρατήσετε το ενδιαφέρον για το εμπορικό σας σήμα; Η απάντηση είναι μέσω των newsletter. Στείλτε κάποιες χρήσιμες πληροφορίες, οδηγούς “π.χ. πώς να το κάνετε” ή συμβουλές για να παραδώσετε περιεχόμενο πέρα από τα αναμενόμενα. Έτσι θα επιτύχετε τη συνεχή ενασχόληση με την εταιρία σας από τον εκάστοτε πελάτη.
Τι είναι το Email Marketing;
Το Email marketing είναι ένα ισχυρό κανάλι επικοινωνίας, μια μορφή αμέσου τρόπου επικοινωνίας καθώς και ψηφιακού marketing, το οποίο χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επιχείρησής σας. Μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες σας να ενημερωθούν για τα πιο πρόσφατα προϊόντα ή τις προσφορές σας, ενσωματώνοντάς το στις προσπάθειες μας για ένα αυτοματοποιημένο marketing.
Πλεονεκτήματα του email marketing
Το email marketing έχει γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο για τις επιχειρήσεις αφενός διότι αναγκάζει τον χρήστη να προβεί σε κάποια ενέργεια, αφετέρου διότι ένα ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα παραμείνει στα εισερχόμενα μέχρι να διαβαστεί, να διαγραφεί ή να αρχειοθετηθεί. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι επίσης ένα από τα πιο αποδοτικά οικονομικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2015 από την Ένωση Άμεσου Μάρκετινγκ (DMA) με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι για κάθε 1 δολάριο που δαπανάται, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει μέση απόδοση της επένδυσης (ROI) 38 δολάρια.
Το email marketing μπορεί να σας βοηθήσει να οικοδομήσετε μια σχέση με το κοινό σας, ενώ παράλληλα να προωθήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή οπουδήποτε αλλού θα θέλατε να σας επισκεφτούν. Μπορείτε ακόμη και να τμηματοποιήσετε τα μηνύματά σας και να στοχεύσετε τους χρήστες ανά δημογραφική ομάδα.
Το email marketing σας επιτρέπει επίσης να εκτελείτε δοκιμές A/B μιας γραμμής θέματος ή μιας πρόσκλησης για δράση (π.χ. με διαφορετικό design), ώστε να εντοπίσετε το μήνυμα με την καλύτερη απόδοση. Τι είναι το A/B testing
Ποια πλατφόρμα είναι κατάλληλη για newsletter και email marketing;
Υπάρχουν πάρα πολλές πλατφόρμες email marketing αλλά η επιλογή της κατάλληλης είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα. Πρώτα να ξεκαθαρίσουμε ότι οι πλατφόρμες email marketing ενσωματώνουν τις ιδιότητες των newsletter.
Μερικές πλατφόρμες email marketing είναι οι έξης:
- Mailerlite (συνιστάται από μας)
- HubSpot Email Marketing
- Sendinblue
- Moosend
- MailJet
- Omnisend
- Sender
- SendPulse
- Mailchimp
Το studio μας σας προτείνει το Mailerlite διότι είναι πολύ απλό στη χρήση, προσφέρει πολλούς αυτοματισμούς και έναν πολύ απλό στη χρήση μηχανισμό για τη μορφοποίηση των email.
Έχει πλήρη συμμόρφωση με το GDPR.
Σας επιτρέπει να το χρησιμοποιήσετε εντελώς δωρεάν έως και τους 1000 εγγεγραμμένους και αποστολή 12.000 μηνιαία μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική μπορείτε να επισκεφθείτε το λινκ εδώ.