Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποια είναι η καλύτερη λύση για την ψηφιακή προβολή μιας ιστοσελίδας το SEO ή το Google Ads, καθώς και μερικά παραδείγματα.
Τι είναι το SEO (search engine optimization);
Είναι οι διαδικασίες βελτιστοποίησης στη δομή, το περιεχόμενο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας, ώστε να είναι φιλική προς τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo, κτλ.).
Στόχος είναι η κατάταξη της ιστοσελίδας στις υψηλότερες θέσεις των μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου, ώστε να αυξηθεί ποιοτικά και ποσοτικά ο αριθμός επισκεπτών της. Τα αποτελέσματα αυτά ονομάζονται “οργανικά αποτελέσματα”.
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην ιστοσελίδα ώστε να βοηθά στην καλύτερη κατάταξη της στις μηχανές αναζήτησης είναι η συνάφεια (relevancy) μεταξύ του τίτλου, της περιγραφής, των λέξεων κλειδιών και του περιεχομένου της κάθε σελίδας.
Τι είναι το Google Ads (Πληρωμένη διαφήμιση);
Το Google Ads είναι μια online υπηρεσία διαφήμισης που έχει σας σκοπό την άμεση προβολή ιστοσελίδων επί πληρωμή στην αναζήτηση του Google Search.
Τα πληρωμένα αποτελέσματα συνοδεύονται από το διακριτικό τίτλο “διαφήμιση” αριστερά από το αποτέλεσμα. Τα διαφημιζόμενα αποτελέσματα της αναζήτησης εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας αναζήτησης ή στο τέλος ανάλογα με το κόστος της κάθε λέξης κλειδί και το πλήθος των διαφημιζόμενων.
Ποιο είναι καλύτερο το SEO ή το Google Ads για την ψηφιακή μου προβολή;
Λάθος ερώτηση! Είναι σαν να ρωτάμε τι είναι καλύτερο για την διατροφή μας το μήλο ή το αχλάδι; Τόσο το SEO όσο και Ads αν τους δώσουμε την σωστή σημασία, θα μας αυξήσουν ποιοτικά και ποσοτικά τον αριθμό των επισκεπτών μας.
Το SEO και Ads μπορούν να συνδυαστούν;
Φυσικά και μπορούν, και αν συνδυαστούν σωστά τότε τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλά για την ψηφιακή σας προβολή!
Παράδειγμα 1:
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει παπούτσια με το domain name της επιχείρησης να είναι www.example-shoes.gr.
Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πολύ μεγάλο ανταγωνισμό γιατί απευθύνεται σε όλους μας. Άλλωστε όλοι φοράμε παπούτσια!
Στην αναζήτηση “Γυναικεία Παπούτσια” στη μηχανή της Google, το αποτέλεσμα είναι στην 3 σελίδα κάπου στη μέση δηλαδή στην 34 θέση. Αν υπολογίσουμε και τον χώρο που καλύπτουν τα πληρωμένα αποτελέσματα τότε μπορεί να πέσει και στην 41 θέση.
Εδώ ξεκάθαρα χρειάζεται ένας καλός συνδυασμός SEO και Ads. Για το SEO θα χρειαστεί να ελέγξουμε όλο τον τεχνικό τομέα του ηλεκτρονικού καταστήματος για αλλαγές στον κώδικα. Επίσης, να διασφαλίσουμε ότι έχει SSL όχι μόνο επειδή το λέει η Google αλλά γιατί είναι καλύτερα και για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας. Θα χρειαστεί επίσης να συμπιέσουμε εικόνες και αρχεία html – css – javascript.
Μετά θα χρειαστεί να δούμε το περιεχόμενο μας, σε ποιο κοινό απευθύνεται και με πιο τρόπο. Επιπλέον να δούμε αν η λέξη κλειδί είναι σε σωστά html tags. Αν ο όγκος των κειμένων και ο συντακτικός χαρακτήρας είναι σωστός και άλλα πολλά πράγματα.
Αν γίνουν σωστά όλα τα παραπάνω σε διάστημα 3 με 4 μηνών, η ιστοσελίδα θα αρχίσει να φαίνεται σε υψηλότερες θέσεις π.χ. στην 12 θέση ή και 8 θέση.
Με μια στημένη σωστά καμπάνια Google Ads η ιστοσελίδα www.example-shoes.gr θα κατακτήσει την πρώτη σελίδα στη μηχανή αναζήτησης της Google.
Παράδειγμα 2:
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια ιστοσελίδα εταιρικής ταυτότητας για ένα δικηγορικό γραφείο. Το domain name της επιχείρησης είναι www.example-dikigoros.gr.
Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει μεγάλο ανταγωνισμό καθώς απευθύνεται σε μεγάλο κοινό.
Στην αναζήτηση “δικηγορικό γραφείο” στη μηχανή της Google, το αποτέλεσμα είναι στην 2 σελίδα κάπου στη μέση δηλαδή στην 26 θέση. Αν υπολογίσουμε και τον χώρο που καλύπτουν τα πληρωμένα αποτελέσματα τότε μπορεί να πέσει και στην 35 θέση.
Εδώ χρειάζεται ένας καλός συνδυασμός SEO και Ads. Για το SEO θα χρειαστεί να ελέγξουμε όλο τον τεχνικό τομέα της ιστοσελίδας για αλλαγές στο κώδικα και να διασφαλίσουμε ότι έχει SSL. Θα χρειαστεί να συμπιέσουμε εικόνες και αρχεία html – css – javascript.
Αν γίνουν σωστά όλα τα παραπάνω σε διάστημα 3 με 4 μηνών η ιστοσελίδα θα αρχίσει να φαίνεται σε υψηλότερες θέσεις π.χ. στην 8 θέση ή και 5 θέση.
Με μια στημένη σωστά καμπάνια Google Ads η ιστοσελίδα www.example-dikigoros.gr θα κατακτήσει την πρώτη σελίδα στη μηχανή αναζήτησης της Google.
Συμπέρασμα
Στα τυχαία παραδείγματα που δώσαμε προτείνουμε τη χρήση και των δύο μεθόδων. Θεωρούμε πολύ σημαντικές και τις δύο πρακτικές. Πάντα σε συνδυασμό αυτών των δύο η ψηφιακή προβολή είναι η καλύτερη δυνατή!